Archiwum kategorii ‘Reklama’

Agent firmy inwestycyjnej Z zagadnieniami giełdowymi bardzo ściśle związane jest pojęcie agenta firmy inwestycyjnej. W naszym kraju takowa instytucja została do przepisów prawnych wprowadzona przed czterema laty. kto zatem może być takim agentem? Otóż zostać nim może osoba fizyczna albo prawna bądź tej jednostka, która osobowości prawnej nie posiada. W przypadku osób fizycznych niezbędne jest złożenie stosowanego egzaminu oraz uzyskanie wpisu do odpowiedniego rejestru). Agent firmy inwestycyjnej musi zostać zarejestrowany przez Komisję Nadzoru Finansowego. Ma również obowiązek podpisania umowy z firmą inwestycyjną. Wówczas zostaje uprawniony do wykonywania odpowiednich czynności z zakresu działalności gospodarczej. Ponadto również jako reprezentant danej firmy świadczy również usługi polegające na doradztwie. W imieniu takiego przedsiębiorstwa przyjmuje także zlecenia. Jeżeli działalność agenta przyniesie firmie szkodę, to wówczas ponoszą za to solidarnie odpowiedzialność. Nie ma jej, gdy nie zawiniło żadne z nich. Pojęcie akcji to kolejny spośród terminów nierozerwalnie związanych między innymi z giełda. Akcja jest papierem wartościowym. Łączy w sobie elementy z zakresu prawa tak majątkowego, jak i niemajątkowego. Wszystko to wynika z faktu uczestniczenia w akcyjnej spółce akcjonariusza. To również jego prawa i obowiązki, a ponadto także część akcyjnego kapitału. Po raz pierwszy akcje zostałyby emitowane na początku siedemnastego stulecia. Dokonała tego Holenderska Kompania Wschodnioindyjska. Tym samym pojawił się na rynku nowy, dotąd zupełnie nie znany, sposób inwestowania pieniędzy. Dodać w tym miejscu koniecznie należy, iż wywarł on bardzo znaczący wpływ na gospodarczy rozwój. W tamtych czasach Holandia stała się za sprawą takowych działań gospodarczą potęgą. Akcje powinny być sporządzane w formie pisemnej, chociaż jest oczywiście wyjątek od tej reguły, a stanowią go mianowicie akcje publicznych spółek. Musi ona również zawierać szereg stosownych informacji. Emitowaniem akcji zajmują się spółki.

Reklama społeczna Bardzo ważnym rodzajem reklamy jest reklama społeczna. Niestety, jej znaczenie jest jeszcze niedoceniane w Polsce.Niezmiernie istotnym rodzajem reklamy, szczególnie w krajach rozwiniętych, jest reklama społeczna. Chociaż rządzi się podobnymi prawami, jak reklama komercyjna, posiada odmienną funkcję. Jej zadaniem nie jest zwiększenie sprzedaży produktu, lecz przede wszystkim zwrócenie uwagi społeczeństwa na istotne problemy, jakie go dotykają. Takimi problemami mogą być na przykład narkomania, przestępczość, spożywanie alkoholu przez nieletnich czy jakieś konkretne choroby. Reklama społeczna, jak sama nazwa wskazuje, zajmuje się więc przeróżnymi zjawiskami społecznymi i rozpowszechnianiem ich wśród jak największej rzeszy odbiorców. Ma ona charakter przede wszystkim edukacyjny. Często za pomocą swojego przekazu odwołuje się ona do sumień ludzkich, pobudza do myślenia i do działania, zmusza do stawiania sobie pytań przez członków społeczeństwa. Co interesujące, ma ona odmienna od zwykłych reklam, kolorystykę. Przeważają w niej biel oraz czerń, które tworzą najbardziej wyrazisty kontrast. Historie w nich opowiedziane najczęściej są stosunkowo proste, jasne, bez zbędnych szczegółów, z wyraźnymi hasłami. Wywołują w odbiorcach przede wszystkim uczucia niecodzienne, głębsze, takie jak strach, żal, rozgoryczenie czy wzruszenie. Reklama wywołuje często skojarzenia z seksem. Dzięki temu mocniej utrwala się w świadomości odbiorców.Motywy seksualne bardzo często są wykorzystywane w przekazie reklamowym. Jak powszechnie wiadomo, najbardziej żądni przygód o charakterze seksualnym są mężczyźni. Ten fakt wykorzystują z powodzeniem twórcy reklam. Widać to doskonale na przykładzie prezentowania samochodów. Trudno znaleźć w nich wyczerpujące informacje dotyczące możliwości danego auta, czy to jego pojemności, czy osiągów. Zamiast tego pojawia się motyw związany z kobietami. Na przykład fantastyczna przygoda z „ta jedyną” lub też duże zainteresowanie ze strony przedstawicielek płci pięknej. Kobiety sferę seksu postrzegają inaczej. Dla nich ważniejsze są doznania związane na przykład z tym, w jakiej atmosferze odbywa się randka. Czy mężczyzna potrafi być opiekuńczy i czuły. Dzięki tej wiedzy psychologicznej twórcy mogą stosować przyjemne obrazy związane z tym sposobem postrzegania seksu na przykład wiążąc je z przyjemnością jedzenia słodyczy. Dzięki takim zabiegom udaje się powiązać, często podświadomie, dany produkt z bardzo przyjemnymi doznaniami. Częstym motywem występującym w reklamie są zwierzęta. Jest to spowodowane ich ważnym miejscem w świadomości współczesnego odbiorcy.Występowanie zwierząt w reklamie bardzo często wiąże się z symboliką, którą reprezentują i która wypływa z dawnych czasów. Na przykład konia można utożsamić z odwagą, niezależnością, wolnością i jednocześnie siłą. W związku z tym nie jest dziwne, że symbol ten jest wykorzystywany w reklamach papierosów, samochodów czy jeansów. Krowa z kolei kojarzy się przede wszystkim z naturalnością, zdrowiem i dlatego jej wizerunek jest obecny w spotach przedstawiających wyroby mleczne oraz czekoladę. Kolejnym przykładem zwierzęcia, którego obraz jest obecny w reklamie jest kot. Symbolizuje on głównie delikatność, czułość, bardzo związane z kobiecością, a ponadto niezależność. Większe koty, takie jak lwy, pantery, gepardy, pumy itd. kojarzą się przede wszystkim z drapieżnością, dzikością oraz ogromną energią. Nic więc zaskakującego w tym, że stają się symbolami marek związanych z samochodami, olejami silnikowymi czy obuwiem sportowym. Charakterystyczny dla naszej kultury jest bocian, łączony głównie z narodzinami, a w reklamie symbolizujący szczególnie produkty polskie. Inne zwierzęta przedstawiane są w reklamach wywołując odpowiednie, wiążące się z nimi skojarzenia. Tak jest np. z pingwinem, utożsamianym zazwyczaj z chłodem, który towarzyszy takim produktom, jak lody oraz lodówki. Popularnymi sposobami reklamy internetowej są między innymi billboardy reklamowe, których nazwa pochodzi o billboardów z reklamą uliczną. Konstrukcja tego typu plakatu internetowego, jest więc podobna do takich, jakie można spotkać przy ulicach miast: polega ona na wyeksponowaniu najciekawszych i najważniejszych treści w środkowej części billboardu, na górze. Ciekawym sposobem reklamy internetowej jest też scroller, czyli pasek umieszczany na dole strony, którą wybrał reklamodawca. Jego treść jest ruchoma, sam pasek jednak nie zmienia swojego umiejscowienia na stronie www. Kolejnym typem reklamowania produktów w internecie, jest reklama pop-under. Polega ona na otwarciu kolejnego okna przeglądarki i wyświetlenia w nim np. strony reklamowanego produktu, strony firmowej czy reklamy. Ciekawym, choć irytującym użytkowników jest stosunkowo nowa reklama brandmark, polegająca na wyświetleniu się elementu graficznego np. na całą stronę www. Taki element musi zawierać jednak przycisk, umożliwiający jej zamknięcie.

Manipulacje Manipulacja jest to wywieranie wpływu na drugą osobę za pomocą słów, mimiki, gestów, działania na emocjach, uczuciach, instynktach. Jest to zwykle działanie świadome i nastawione na określony efekt, zysk. Ma na celu wywołanie u osoby, którą manipulujemy pożądanego przez nas zachowania, ale tak, aby nie domyśliła się, że ktokolwiek miał wpływ na podjętą przez nią decyzję. Każdy z nas używa manipulacji w życiu codziennym zupełnie nieświadomie, jednak osoby, które korzystają z niej świadomie i z premedytacją, mogą być bardzo niebezpieczne – mogą bowiem skłonić nas do czegoś, czego normalnie byśmy nie zrobili. Można to wykorzystać nie tylko w prostych życiowych sytuacjach – np. aby ktoś przepuścił nas w kolejce do sklepu, ale także po to by na przykład nakłonić kogoś do tego, aby nas lubił, pomógł nam, a nawet się z nami związał! Często tak zwani „podrywacze” są doskonałymi manipulatorami. I to jest właściwa odpowiedź na pytanie „co oni takiego w sobie mają” – umieją wywierać wpływ na inne osoby. A to jest bardzo potężna broń. Jest to pytanie zadawane sobie przez ludzkość od wielu stuleci. Bo przecież każdy chce mieć pełna władzę i kontrolę nad swoim życiem. Być pewien, że jego decyzje zależą wyłącznie od niego. Zastanów się więc, czy są w Twoim otoczeniu osoby, wobec których często masz poczucie winy, czujesz się niezręcznie, albo uważasz, że zasłużyła na to, abyś zachował sie w określony sposób. Jeśli boisz się powiedzieć jej o niektórych swoich decyzjach, to jest spora szansa, że jesteś ofiarą manipulacji z jej strony. Jeśli też często ktoś stawia Ciebie w niezręcznych sytuacjach, to pewnie coś tu trąci. Oprócz wyczulenia na powyższe sytuacje najlepszą obroną jest wiedza. Czytaj więc o manipulacji co się tylko da, i bądź przygotowany na to, że jest bardzo częsta. Jeśli masz wątpliwości, czy padłeś ofiarą manipulacji, to pewnie tak się stało. I pamiętaj, niezależnie od tego ile o niej wiesz, nigdy nie jesteś pewien, że Ciebie nie dotknie. Zawsze możesz paść jej ofiarą. I zanim jej na kimś użyjesz, lepiej pomyśl dwa razy.

Firma Witam serdecznie, przygotowałem serię artykułów na temat firm, artykułów, które pragnę teraz opublikować. Mam nadzieję, że zyskają One Państwa sympatię i będą je Państwo przeglądać przede wszystkim z przyjemnością i niesamowitym rozmachem. Tak czy inaczej fajnie będzie jeśli jednak zaczniemy już teraz czytać, ponieważ im wcześniej, tym lepiej – czyż nie? W pierwszym artykule, który przygotowałem dla Was mam między innymi odpowiedź na pytanie – Co to jest firma? Na temat firm. Odpowiedź jest tutaj prosta. Firma to przede wszystkim działalność gospodarcza, która polega na zarabianiu pieniędzy. Firmy mają taki system, że każda utrzymuje się z dwóch źródeł, pierwsze źródło to takie, które mówi, że firma powinna uzupełniać się w produkty innej firmy i swoje produkty sprzedawać innym. Gdyby tak nie patrząc to ten łańcuch całkiem pokazuje, że da się zarobić i każda firma tak ma. Oczywiście są takie, które robią tylko dla niektórych klientów swoje usługi, np. firmy rządowe. To wszystko. Dziękuję za przeczytanie artykułu. Firma Microsoft jest chyba znana wszystkim, od dawna. Początkowo jednak nie była rozwinięta tak jak jest teraz. Została założona jednak przez dwóch studentów – był to Bill Gates i Paul Allen. Firma z czasem zaczęła produkować własne systemy operacyjne, a także stworzyła własny język programowania, który opierał się o serwery Windows. Obecnie firma Microsoft nie jest zwykła firmą, to korporacja, jak również ma to w swojej nazwie. Pełna nazwa firmy brzmi: „Microsoft Corporation” i świadczy swoje usługi dosłownie na całym świecie, w tym także w Polsce, ma również siedzibę, która do małych nie należy.Obecnie firma Microsoft oferuje także konsole, zresztą podobnie jak poprzednia firma Sony. Jest to konsola xBox 360, która jest odpowiedzią do Sony na konsolę PlayStation 3, następna PlayStation 2, zresztą tak jak to było przy xBox, pierwsze był xBox, a później powstał xBox 360 i tak jest do teraz. No dobra, na razie koniec, to wszystko co chciałem opisać. Pozdrowienia i cześć. Dziękuję za przeczytanie artykułu jak coś. Firma spółki to nic innego jak jej nazwa, w mowie potocznej używa się sformułowania nazwa, a nie firma. W kodeksie spółek handlowych firma oznacza nic innego, jak właśnie nazwę danego podmiotu gospodarczego. Jak powinna wyglądać nazwa czyli firma spółki? W przypadku gdy spółkę tworzą osoby fizyczne, nazwę spółki komandytowej konstruuje się z nazw lub nazwisk komplementariuszy lub ewentualnie komandytariuszy, jeśli chcą oni odpowiadać solidarnie całym swoim majątkiem za zobowiązania spółki. Prawidłowa nazwa zawiera również wyrażenie „spółka komandytowa” lub skrót „sp.k”. W przypadku, gdy w skład spółki komandytowej wchodzi osoba prawna, jej pełna nazwa musi znaleźć się również w nazwie nowo zakładanego podmiotu. Przykładowe nazwy spółek komandytowych występujących w Polsce, to na przykład: Bauer Sp. z o.o Spółka Komandytowa, Wydawnictwo G+J Rba sp z o.o. Spółka Komandytowa, Wydawwnictwo C.H. Beck Sp z o.o. Spółka Komandytowa.