Kolorystyka w reklamie

Kolorystyka w reklamie Barwy maja bardzo duże znaczenie w procesie tworzenia reklam. Wpływają one w istotny sposób na ich odbiór.Bardzo ważnym czynnikiem wpływającym na nastrój, jaki wywołuje reklama jest kolor. Za jego pomocą można przedstawić wiele emocji, zapach, smak czy nawet temperament. Wszystko to jest możliwe dzięki powszechnie znanej symbolice zawartej w poszczególnych barwach. Jak wynika z badań, najczęstszymi ze stosowanych barw są błękit oraz czerwień. Stanowią one parę, która ma przeciwstawną symbolikę. Kolor błękitny można utożsamić ze spokojem, niewinnością, powietrzem i przestrzenią, ale też z chłodem, świeżością oraz orzeźwieniem. Łączy się także z poczuciem łagodności, związanym czy to z wiatrem czy np. z wodą. Czerwień to z kolei dynamizm, swego rodzaju agresja, radość i miłość. Dlatego często można dostrzec odcienie tej barwy w reklamach samochodów, papierosów, czy kawy. W połączeniu z czernią zwiększa się jej siła przekazu. Te dwa kolory są najczęściej widoczne w przekazach reklamowych. Pozostałe często stosowane są tylko jako dopełnienie charakterystycznych cech danego produktu. Tak jest w przypadku bieli, która jako symbol niewinności i czystości, jest używana w reklamach środków czyszczących, środków higienicznych oraz produktów przeznaczonych dla dzieci. Rodzaj reklamy tak zwanej „przed i po” pokazuje, w jak szybkim czasie można wywołać pożądaną zmianę. Interesującym rodzajem reklamy jest tak zwana reklama „przed i po”. Charakterystyczne dla niej jest wykorzysanie czasu, w którym dokonuje się porównanie dwóch sytuacji. Pierwsza z nich ma miejsce jeszcze przed momentem użycia produktu, który jest reklamowany. Najczęściej postać występująca w reklamie nie znajduje się w najlepszym stanie. Jedynym rozwiązaniem, który może zmienić ten stan rzeczy jest skorzystanie z danego produktu. Dzięki temu poprawia się samopoczucie bohatera, nabiera on energii i jest ponownie gotowy do działania. Zestawienie tych dwóch sytuacji ma na celu ukazanie, jak w prosty i wygodny sposób, nie wymagający wielkiego nakładu sił, można ponownie poczuć się lepiej. Znamienne jest, że nie przekazuje się w tym wypadku wielu istotnych informacji o samym produkcie, lecz tylko jego skuteczne oddziaływanie. Reklamę tego typu stosuje się nie tylko, jak mogłoby się naiwnie wydawać, do sprzedaży leków, ale także różnych napojów, słodyczy, czy też nawet środków higienicznych.

Komentarze zostały wyłączone.

Skomentuj