Wpisy oznaczone tagiem ‘działanie’

Manipulacje Manipulacja jest to wywieranie wpływu na drugą osobę za pomocą słów, mimiki, gestów, działania na emocjach, uczuciach, instynktach. Jest to zwykle działanie świadome i nastawione na określony efekt, zysk. Ma na celu wywołanie u osoby, którą manipulujemy pożądanego przez nas zachowania, ale tak, aby nie domyśliła się, że ktokolwiek miał wpływ na podjętą przez nią decyzję. Każdy z nas używa manipulacji w życiu codziennym zupełnie nieświadomie, jednak osoby, które korzystają z niej świadomie i z premedytacją, mogą być bardzo niebezpieczne – mogą bowiem skłonić nas do czegoś, czego normalnie byśmy nie zrobili. Można to wykorzystać nie tylko w prostych życiowych sytuacjach – np. aby ktoś przepuścił nas w kolejce do sklepu, ale także po to by na przykład nakłonić kogoś do tego, aby nas lubił, pomógł nam, a nawet się z nami związał! Często tak zwani „podrywacze” są doskonałymi manipulatorami. I to jest właściwa odpowiedź na pytanie „co oni takiego w sobie mają” – umieją wywierać wpływ na inne osoby. A to jest bardzo potężna broń. Jest to pytanie zadawane sobie przez ludzkość od wielu stuleci. Bo przecież każdy chce mieć pełna władzę i kontrolę nad swoim życiem. Być pewien, że jego decyzje zależą wyłącznie od niego. Zastanów się więc, czy są w Twoim otoczeniu osoby, wobec których często masz poczucie winy, czujesz się niezręcznie, albo uważasz, że zasłużyła na to, abyś zachował sie w określony sposób. Jeśli boisz się powiedzieć jej o niektórych swoich decyzjach, to jest spora szansa, że jesteś ofiarą manipulacji z jej strony. Jeśli też często ktoś stawia Ciebie w niezręcznych sytuacjach, to pewnie coś tu trąci. Oprócz wyczulenia na powyższe sytuacje najlepszą obroną jest wiedza. Czytaj więc o manipulacji co się tylko da, i bądź przygotowany na to, że jest bardzo częsta. Jeśli masz wątpliwości, czy padłeś ofiarą manipulacji, to pewnie tak się stało. I pamiętaj, niezależnie od tego ile o niej wiesz, nigdy nie jesteś pewien, że Ciebie nie dotknie. Zawsze możesz paść jej ofiarą. I zanim jej na kimś użyjesz, lepiej pomyśl dwa razy.

Kasowniki Kasowanie biletów kojarzy nam się przede wszystkim ze środkami komunikacji miejskiej. Wielu z nas bez wątpienia pamięta jeszcze te stare typy kasowników w autobusach czy tramwajach – takie metalowe, z długimi rączkami. Ciągle się zacinały i nastręczały pasażerom naprawdę wielu kłopotów. Zdarzało się i tak, że w całym autobusie żaden kasownik nie działał i działy się naprawdę niezłe cyrki, kiedy trafiło się na kontrolę. Gdzieniegdzie – ale raczej jest już to rzadkość – można takie kasowniki jeszcze spotkać. Obecnie kasowanie biletów w środkach miejskiego transportu jest znacznie łatwiejsze – metalowe kasowniki zostały zastąpione przez te elektroniczne. Kasownik elektroniczny to zwykle plastikowe urządzenie posiadające w środku specjalny czytnik – na biletach po jednej stronie znajdują się specjalne paski. Bilet umieszcza się w kasowniku paskiem do dołu, maszyna na chwilę go „pożera”, po czym wyskakuje nam kartonik z wybitą na nim datą i godziną. Z tymi kasownikami nie ma zazwyczaj problemów. Większość filmów we współczesnym przemyśle filmowym to produkcje nastawione głównie na zysk – i to spory zysk. Niektóre takie zamysły nie wypalają, ponieważ to, co miało wszystkich zakasować, okazało się w rezultacie straszliwym niewypałem z marnymi wynikami, jeżeli chodzi o oglądalność. Jednakże sporo takowych produkcji określa się mianem kasowego hitu. Przepis na kasowy hit jest naprawdę niezbyt skomplikowany. Przede wszystkim musi być świetny scenariusz, niekoniecznie ambitny, ale pozwalający na obsadzenie w głównym rolach najchętniej oglądanych gwiazd i gwiazdeczek. Te gwiazdy właśnie to kolejny niezwykle istotny element kasowego hitu. Znane nazwiska i znane twarze są tym, co przyciąga ludzi do kina – zwykle wyobrażamy sobie, że znani aktorzy są gwarancją dobrego filmu, ale to się mija z prawdą, bo i tym najlepszym zdarzają się wypadki przy pracy. Dzieła dopełnia reklama – obowiązkowo musi być wszędzie, każdy powinien ją zobaczyć i usłyszeć, film musi być znakomicie rozreklamowany.